Gåtan med livet!

Den är rätt svårknäckt, eller kommer NI att skriva mig den på näsan ( var det Teskedsgumman som sa så ? ) för mig är den svärknäckt iallafall. Handlar det om evolution och om så, vad försöker naturen att uppnå i sådana fall, är det en långsträckt utveckling på en ny människa. Det tog väl rätt många år för oss att utvecklas till det vi är idag, ska inte ge mig in på att gissa på år men det är ju rätt många år från Lucy till idag.

Nu höftar jag till här med säg 1500 år, om jorden fortfarande finns, kommer människan ha utvecklats vidare?

Anledningen till att jag frågar är dels för att jag har en syster med Downs och att jag jobbar inom daglig verksamhet med personer som har liknande eller lika handikapp som min syster.
För att göra en lång berättelse kort så kan jag säga att, jag ångrar att jag inte hittat det här jobbet förräns nu, den glädjen, responsen och värmen jag ser och får varje dag med en deltagarkollega är ENORM och våran resa har knappt startat för den här resan är STOR, spänn fast säkerhetsbältena, nehe du vi kör på.

Värmen och glädjen är genuin och så ärligt ren.

Trots detta så kan jag inte för mig själv ( i min ensamhet, utanför jobbet ) fortsätta att tänka på hur orättvist det kan vara, men vi återkommer till det.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Tofflan
    Okt 22, 2011 @ 10:17:47

    Det var Hedvig som sa så, men samma skådespelare som Teskedsgumman, Birgitta Andersson.
    Ja, livet är inte rättvist. Men samtidigt, vad har vi för rätt att välja bort foster som blir barn med Downs syndrom? Ingen, tycker jag, dårå.

    Svara

Lämna en kommentar